СЛАВНА - ПРЕМИЈЕРА
Režija/Regie – Stefan Sablić/Stefan Sablić

SLAVNA – Peter Quilter

Podela/Distribuție

Florence Foster Jenkins – Monika Boldovina Bugle/Monica Boldovină Bugle
Cosme McMoon – Darie Dokljan/Darie Doclean
Dorothy – Otilija Peskariju/Otilia Pescariu
Maria – Tamara Tamči Toskić/Tamara Tamči Toskić
Doamna Verinder Gadge – Korina Troća/Corina Trocea

Scenografie, design grafic și costume – Sofija Lučić
Selecție muzicală – Stefan Sablić
Director echipă tehnică: Dragoslav Dobrosavljević
Maestru sunet: Ilija Momirov
Asistent lumini: Goran Ristić
Recuziter: Srđan Marin
Montator decor: Miodrag Marjanović
Garderobier: Milica Lalić
Machiaj - Sanja Brezičanin
Subtitrarea textului – Daniel Neda
Traducere în limba română: Simeon Lăzăreanu

Cuvântul regizorului:
Această piesă se bazează pe povestea adevărată a marii dive Florence Foster Jenkins, care nu știa să cânte, dar a devenit totuși o atracție muzicală preferată în anii 1940 în New York. Voi fi încântat dacă am reușit într-un fel să punem o lumină asupra acelei corupții minunate cu care s-a ocupat doamna Jenkins și asupra acelui cuvânt magic – corupție, care deschide toate ușile. Am vrut sa facem o comedie cu multe râsete în care să privim realitatea ca fiind absurdă și apoi să recunoaștem că și noi înșine trăim într-o astfel de realitate.

Au spus despre piesă:
„Această dramă încântătoare și plină de spirit evocă o rară strălucire de căldură și râs autentic… Dacă am văzut vreodată un hit de cult, atunci este acesta.”
DAILY TELEGRAPH

"O piesă tradițională impresionantă... Distrează enorm!"
LONDON EVENING STANDARD

„Piesa lui Quitler, ca un episod înțelept din Frasier, oferă o furtună de râsete... Debordantă și emoționantă, obligă publicul să râdă neîntrerupt”.
DAILY MAIL
„Această dramă plină de căldură ne învață cum să ne împlinim visele. Ingenioasă, inteligentă și irezistibilă.”
DAILY EXPRESS

Drama este distractivă, extrem de bună și contagios de distractivă... În unele momente este isteric de amuzantă, iar în altele neobișnuit de emoționantă... Un spectacol amuzant și frumos.”
THE INDEPENDENT

„Această dramă foarte spirituală este un adevărat răsfăț... De un comic sublim.”
THE GARDIAN

„Această dramă este de un amuzament nebun... Sclipitoare și hazlie... O comedie cu suflet, care te va impresiona mult.”
THE SUNDAY TIMES

„Inspirat și cu totul minunat... Extrem de amuzant și surprinzător de emoționant.”
THE SUNDAY INDEPENDENT


Pokrovitelji predstave/Spectacolul a fost finanțat de:

Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama
Secretariatul provincial pentru cultură, informare publică și relațiile cu comunitățile confesionale

Grad Vršac
Orașul Vârșeț

Nacionalni Savet Rumunske Nacionalne Manjine u Srbiji

Consiliul Național al Minorității Naționale Române din Serbia


СЛАВНА

Питер Квилтер
Адаптација: Стефан Саблић
Превод: Симеон Лазареануv Режија: Стефан Саблић
Сценографија и костим: Софија Лучић
Музички аранжман: Стефан Саблић

Играју:
Моника Болдовина Бугле – Флоренс Фостер Џенкинс
Дарие Доклеан – Козме Мек Мун
Отилиа Пескариу – Дороти
Корина Троћа – Госпођа Вериндер Гаџ
Тамара Тамчи Тоскић – Марија


“Славна Флорес”, по тексту савременог британског драмског писца Питера Квилтера, истинита је прича о Флоренс Фостер Џенкинс, коју ће у поставци редитеља Стефана Саблића тумачити вршачка глумица Моника Болдовина Бугле. Славна Флоренс, позната и као најгора певачица на свету, четрдесетих година у Њујорку била је омиљена музичка атракција. Парадоксално, она се прославила оперском каријером, иако није умела да пева. Комад прати њен живот у време када њена каријера достиже врхунац – наступом у Карнеги холу! Публика је била одушевљена њеним „фантастичним гласовним могућностима“ које је на свакој изведби пратила бурним салвама смеха, које је Флоренс тумачила искључиво као „професионалну љубомору“. За концерт ове сопранисткиње без трунке слуха увек се тражила карта више, а њена огромна љубав према музици и ексцентрични ентузијазам били су толико заразни да су били јачи од недостатка талента.

Овај бродвејски шоу и велики позоришни хит, први пут је изведен у Лондону, на Вест Енду 2005. године, када је био номинован за престижну награду „Лоренс Оливије” као најбоља нова комедија.

 
ПИТЕР КВИЛТЕР

Савремени енглески драмски писац који је, својим комадима у доброј мери „освежио“ сцене на Вест Енду и Бродвеју и чија су дела преведена на 27 језика и играна у више од 40 земаља света. Рођен је у Колчестеру у Енглеској и дипломирао на Универзитету Лидс. Живео је 14 година у Лондону, пре него што је емигрирао на Канарска острва чији је и данас држављанин. Пише за радио, телевизију и позориште. Питер Квилтер доживљава свој први интернационални успех са мјузиклом „На крају дуге“, причом о последњим месецима живота глумице Џуди Гарланд, за коју је 2005. добио три номинације за награду “Тони”. Његов други велики хит је музичка комедија „Славна Флоренс“, која је имала светску премијеру такође 2005. на Вест Енду. Представа је номинована за престижну награду “Лоренс Оливије”, као најбоља нова комедија. Ова комична али и дирљива прича о Флоренс Фостер Џенкинс, најгорој певачици на свету, доживела је вансеријски успех у Лондону. Од тада је овај комад видело преко милион гледалаца у позороштима широм света, укључујући Кејптаун, Рим, Праг, Варшаву, Амстердам, Рио де Женеиро, Торонто, Чикаго, Мадрид, Сиднеј, Њујорк, Београд…


РЕЧ РЕДИТЕЉА

Ова представа ослања се на истиниту причу велике диве Флоренс Фостер Џенкинс, која није умела да пева али је упркос томе постала омиљена музичка атракција четрдесетих година прошлог века у Њујорку. Бићу задовољан ако смо на неки начин успели да осветлимо ту љупку корупцију којом се Госпођа Џенкинс бавила, ту чаробну реч мито која отвара сва врата. Хтели смо да направимо комедију са пуно смеха у којој гледамо реалност као апсурд а онда препознајемо да и сами живимо у реалности апсурда.

Рекли су о комаду:

"Ова дивна и блажено духовита драма изазива редак сјај топлоте и искреног смеха… Ако сам икад видео култни хит, онда је то ово". (DAILY TELEGRAPH)
“Квилтеров традиционални комад је импресиван… Забавља!“ (LONDON EVENING STANDARD)
"Квитлерова драма је као мудро духовита епизода Фрасиер-а, пружа мећаву смеха ... Урнебесно и дирљиво, приморава публику на непрестални смех". (DAILY MAIL)
"Ова дирљива драма нас учи како да остваримо свој сан. Духовито, паметно и неодољиво". (DAILY EXPRESS)
"Драма је забавна, крајње доброћудна и заразно радосна… У једном тренутку хистерично духовита, а у другом необично дирљива… Смешан и леп шоу". (THE INDEPENDENT)
"Ова предусретљива и веома духовита драма је право уживање...Комично извишена”. (THE GUARDIAN)
“Ова лудо смешна драма…Шљаштећа и урнебесна…Комедија са срцем од које ћете бити веома срећни”. (THE SUNDAY TIMES)
“Инспиративна и крајње дивна…Изузетно шаљива и изненађујуће дирљива”.(THE SUNDAY INDEPENDENT)


СТЕФАН САБЛИЋ

Позоришни редитељ и музичар из Београда Стефан Саблић дипломирао је на ФДУ у класи професора Егона Савина, а пост дипломске студије из позоришне и оперске режије завршио на универзитету у Тел Авиву.

Режије: „Тајбеле и њен демон“, Исак Башевис Сингер, (ЈКЦ, 2022), „Лажљивица“, Николај Кољада (Атеље 212, 2020), „Истрага“, Александар Радуновић, (ЦНП 2017), „Приморје“, Едвард Олби (Атеље 212, 2016), „Трамвај звани жеља“, Тенеси Вилијамс (Звездара Театар, 2016), „Сласти славе“, Питер Квилтер (Градско Позориште Подгорица, 2014), „Слика“, Ежен Јонеско (Народно Позориште „Стерија“Вршац, 2013), „Госпођа Роза“, Роман Гари (УК ВУК Караџић, 2013), „Пијач Росе“, Сања Домазет (Народно Позориште „Стерија“, 2012) „Добри ујкица“, Алан Ејкборн (УК Вук, 2011), „Рита и Анжелика“, Гаетано Доницети и Жак Ибер (Мадленианум, 2010) „Месец у пламену“, Сања Домазет (Београдско Драмско Позориште, 2009), „Арсеник и стара чипка“, Џозеф Кесерлинг (УК Вук, 2010), „ДНК“, Стивен Белбер (Атеље 212, 2008), „Барон на дрвету“, Итало Калвино (Бошко Буха, 2008), „Хиндус хоће у Бронкс“, Израел Хоровиц (ЈЦЦА 2007), „Плава Јеврејка“, Исак Самоковлија (Звездара Театар, 2007), „Јевремов живот“, Александар Ђаја (Театар на Теразијама, 2006), „Посета старе даме“, Фридрих Диренмат (Битеф Театар, 2006), „Стендалов синдром“, Теренс Мек Нели (Српско народно позориште 2005), „Адресат Непознат“, Катрин Кресман Тејлор, (БДП 2014), „Сумњиво лице“, Бранислав Нушић (Крушевачко Народно позориште 2004), „Ковачи“, Милош Николић (Народно Позориште Београд, 2003), „У посети код Господина Грина“, Џеф Барон (Атеље 212, 2002), „Прича о војнику“, Стравински и Рамуз (Тел Авив, 2001), „Живот из почетка“, Мирослав Момчиловић (Театар Култ, 2000), „Електра“, Данило Киш (Атеље 212, 1999), „Проклети Ковалски“, Небојша Ромчевић (Атеље 212, 1998).

Радио је у Лабораторији за редитеље у Линколн Центру у Њујорку.

„Славна Флоренс“ Питера Квилтера биће његова трећа режија на Професионалној сцени на румунском језику при Народном позоришту „Стерија“.

Радови у току...