Loading Events

« Све представе

  • Ова представа је прошла.

Клошмерл

октобар 25, 2018 од 20:00 - 21:30

Београдско драмско позориште Београд
Габријел Шевалје

Кад се има у виду (…) дискретно, а промишљено и вешто редефинисање појединих ликова и односа, онда се дефинитивно одбацује свака примисао о ублажавању сатиричке оштрице у овој представи. Тај хумор само није горак, мизантропски, злоћудан – као, на пример, у неким делима Томаса Бернхарда – него је пучки, пунокрван, животан, сочан… Међутим, важно је истаћи да то што није горак не значи – као што је то случај, по неким мишљењима, с Нушићевим хумором – да је он искупљујући, да оправдава оне појаве које номинално осуђује; напротив, у њему нема баш ничег искупљујућег. Кокан Младеновић овде није изневерио своју критику Београда, него је деловао субверзивно, и то баш у позоришту које носи име „београдско“, јер је публици окренуо криво огледало, конкретно – камеру. Представа се завршава тако што се камера окреће према гледалишту те емитује наша лица на екрану у позадини.

Иван Меденица

О представи

У поратном друштву (након И Светског рата) када широм Европе на све стране ничу споменици сећања на јунаштво и пале жртве рата, на југу Француске у Клошмерлу градска управа одлучује да субвертира ову врсту колективног сећања и окрене се ка развоју свести и погледа у будућност. Уместо историјског споменика на централном тргу ове француске провинције подигнуто је ”примењено скулптурлано дело”, односно јавни wц тј. писоар. Овај ”споменик” постаје извор свих конфликата, тачније окидач свих разлика међу становницима Клошмерла које ће их ни мање ни више довести до грађанског рата.
Настала по мотивима истоименог сатиричног романа Габријела Шеваљеа, “Клошмерл” је представа о покушају квази-модернизације традиционалне средине као облику политичке стратегије. Наратив романа, насталог у контексту модернистичког развоја западно европског друштва прве половине прошлог века, послужио је као својеврсни полигон за идентификацију актуелних друштвено-политичких садржаја у транзиционим друштвима, какво је и наше.
Сукоб традиционалног и модерног промишљања развоја друштва се објашњава руптурама у функционисању једне, условно речено изоловане заједнице. Ове пукотине као хиперболе су у представи, као и у роману, представљене кроз различите механизме критичке тривијализације прогреса у конструкцијама социјално-културних феномена попут слободе грађана, њихове једнакости и питања идентитета.
Језик представе се, тако, развија као стилизовани сценски израз (говорни, кореографски и глумачки) омогућавајући једну врсту аналитичког и критичког детектовања, именовања и дискутовања тема из романа и наше политичке стварности.

Димитрије Коканов

О писцу

Габријел Шеваље (1895-1969) један је од најпопуларнијих француских прозаиста прошлог века. Рођен је у Лиону, где је завршио Школу лепих уметности. После учешћа у Великом рату одликован је Крстом рата и титулом Витеза Легије части. До објављивања првог романа 1925. године (“Страх”) бавио се различитим занимањима – предавао је цртање, био трговачки путник, новинар. Објавио је седамнаест романа, од којих је већина преведена на најзначајније светске језике.
Најпопуларније дело “Клошмерл” део је трилогије, уз “Клошмерл-Вавилон” (1951) и “Клошмерл-бања” (1963), о животу у измишљеној француској варошици.

О редитељу

Кокан Младеновић (1970), рођен је у Нишу, Србија. Завршио је средњу глумачку школу у Нишу у класи Миме Вуковић-Курић. Дипломирао на Катедри за позоришну и радио режију Факултета драмских уметности у Београду 1995. године у класи Мирослава Беловића и Николе Јевтића.
Био је уметнички директор позоришта «Дадов» , стални редитељ иуметнички директор Народног позоришта у Сомбору, директор драме Народног позоришта у Београду и управник позоришта Атеље 212 у Београду.
Са успехом је режирао у позориштима Србије, Словеније, Мађарске, Хрватске,Румуније, Босне и Херцеговине и Црне Горе. Представе су му побеђивале на свим фестивалима професионалних позоришта у Србији, као и на значајним међународним фестивалима у Мађарској, Румунији, Босни и Херцеговини и Македонији.
Ово је трећа сарадња једног од најнаграђиванијих домаћих редитеља, Кокана Младеновића са БДП-ом

 


 
Режија: Кокан Младеновић
Драматургија: Маша Стокић и Димитрије Коканов
Сценографија: Марија Калабић
Костимографија: Драгица Лаушевић
Сценски покрет: Андреја Кулешевић
Сценски говор: др Дејан Средојевић
Видео: Горан Балабан
 
ИГРАЈУ:
Жустин Путе – Шоцика – Паулина Манов
Тафардел – Јово Максић
Бернар Самотрас – Александар Јовановић
Бароница Курбиш, Јудита Тумињон – Весна Чипчић
Отац Понос, Франсоа Тумињон – Бранко Јанковић
Адела Торбајон – Милица Зарић
Артур Торбајон, Бурдија, др Смртљак – Иван Томић
Сидонија – Милица Милша
Сен Шул, Алфред – Милорад Дамјановић
Роза Бивак – Ања Алач
Гђа Фуаш – Слађана Влајовић
Жироду – Боба Стојимировић
Клаудије Бродекен – Ципелица – Никола Малбаша

Детаљи

Датум:
октобар 25, 2018
Време:
20:00 - 21:30
Категорија:

Инфо

Светосавски трг 6
Вршац, 26300 Serbia
Телефон:
013 / 821-110
Веб сајт:
www.npsterija.rs

Организатор

НП Стерија
Телефон:
013 / 833-122
Имејл:
organizator@npsterija.rs
Веб сајт:
www.npsterija.rs