ЦИКЛУС ПОЗОРИШНИХ РАДИОНИЦА ЗА ТИНЕЈЏЕРЕ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ „СТЕРИЈА“
05.03.2025
Крајем претходне календарске године Народно позориште „Стерија“ отворило је врата студентима Академије уметности Универзитета у Новом Саду. Студенти мастер модула Примењеног позоришта добили су прилику да под менторством Бојане Иванов-Ђорђевић стекну праксу у раду са децом која су чланови Дечје и омладинске сцене “Стерије“. У склопу те сарадње током марта биће одржан циклус драмских радионица креативног писања за тинејџере чија је ауторка Иване Илић, студенткиње друге године мастер модула Примењеног позоришта АУНС. Овај програм заснован је на радионицама креативног писања које се разликују од стандардних јер подразумевају употребу драмских техника током процеса писања.
Ове радионице су намењене деци која похађају драмске секције, а учесницима нуди едукативни креативни програм који ће их свеобухватније упознати са драмским стваралаштвом. Кроз разноврсне драмске методе и технике примењеног позоришта, упознаће се са целокупним стваралачким процесом од настанка текста до импровизације сцена и глумачког тј. редитељског постављања драмског текста на сцену.
Процес рада укључиваће карактеристичне драмске технике најупечатљивијих аутора драмске педагогије попут Аугуста Боала, Дороти Хеткот, Џонатана Ниландса и др. Поред едукације о драмском стваралаштву, овај програм обезбедиће учесницима примену усвојених знања кроз проактивно учење у виду учешћа у процесној драми, осмишљавању драмског текста, креирању и игрању драмских сцена. Као учесници процесне драме деца ће учити о стилским фигурама, драми као књижевном роду, о елементима драме, али и о књижевном делу класика српске драмске књижевности. Драмске радионице креативног писања биће спроведене кроз примену драмске игре који за циљ има балансирано развијање вештине писања и глумачке игре. Додатне добробити ових радионица биће рад на комуникацијским вештинама и писаном изражавању деце, што може имати велику улогу у развијању потенцијала за креативно писање. Са друге стране, радионице су осмишљене тако да развијају и креативност и критичко мишљење кроз колективни, али и самостални процес писања.
Радионице су прилагођене и деци која не морају имати претходно глумачко искуство и развијену склоност ка писаној речи, а која ће током креативног процеса бити у улогама позоришних стваралаца.