ЦИКЛУС ПОЗОРИШНИХ РАДИОНИЦА ЗА ТИНЕЈЏЕРЕ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ „СТЕРИЈА“
Крајем претходне календарске године Народно позориште „Стерија“ отворило је врата студентима Академије уметности Универзитета у Новом Саду. Студенти мастер модула Примењеног позоришта добили су прилику да под менторством Бојане Иванов-Ђорђевић стекну праксу у раду са децом која су чланови Дечје и омладинске сцене “Стерије“. У склопу те сарадње током марта биће одржан циклус драмских радионица креативног писања за тинејџере чија је ауторка Иване Илић, студенткиње друге године мастер модула Примењеног позоришта АУНС. Овај програм заснован је на радионицама креативног писања које се разликују од стандардних јер подразумевају употребу драмских техника током процеса писања.

Ове радионице су намењене деци која похађају драмске секције, а учесницима нуди едукативни креативни програм који ће их свеобухватније упознати са драмским стваралаштвом. Кроз разноврсне драмске методе и технике примењеног позоришта, упознаће се са целокупним стваралачким процесом од настанка текста до импровизације сцена и глумачког тј. редитељског постављања драмског текста на сцену.

Процес рада укључиваће карактеристичне драмске технике најупечатљивијих аутора драмске педагогије попут Аугуста Боала, Дороти Хеткот, Џонатана Ниландса и др. Поред едукације о драмском стваралаштву, овај програм обезбедиће учесницима примену усвојених знања кроз проактивно учење у виду учешћа у процесној драми, осмишљавању драмског текста, креирању и игрању драмских сцена. Као учесници процесне драме деца ће учити о стилским фигурама, драми као књижевном роду, о елементима драме, али и о књижевном делу класика српске драмске књижевности. Драмске радионице креативног писања биће спроведене кроз примену драмске игре који за циљ има балансирано развијање вештине писања и глумачке игре. Додатне добробити ових радионица биће рад на комуникацијским вештинама и писаном изражавању деце, што може имати велику улогу у развијању потенцијала за креативно писање. Са друге стране, радионице су осмишљене тако да развијају и креативност и критичко мишљење кроз колективни, али и самостални процес писања.

Радионице су прилагођене и деци која не морају имати претходно глумачко искуство и развијену склоност ка писаној речи, а која ће током креативног процеса бити у улогама позоришних стваралаца.

Ивана Илић (1993) студенткиња на постдипломском програму Примењеног позоришта на Академији уметности у Новом Саду, рођена је у Лазаревцу где је завршила друштвено-језички смер Гимназије. На Филолошком факултету Универзитета у Београду апсолвирала је на смеру Српска књижевност и језик. Новинарство је дипломирала на Факултету за медије и комуникације стекавши звање дипломираног новинара. На истом факултету завршила је и мастер студије на смеру Управљање људским ресурсима и стекла звање мастер менаџера. Завршила је такође и Новинарску школу Удружења новинара Србије. Новинарско искуство стекла је током праксе на Радио-телевизији Србије (РТС), где је радила као новинар-репортер у редакцијама Јутарњег програма и Београдске хронике. Позориштем се бави од малих ногу. У Омладинском позоришту „Дадов“ завршила је Школу глуме и говора код редитеља Кокана Младеновића, као и Школу мјузикла Мојце Хорват. Била је члан позоришта „Ле студио“ у Београду, где је играла у представама „Немам да платим и нећу да платим“ („Nonsipaga, nonsipaga!“, Dario Fo) и „Распарени пар“ („The Odd Couple“, Neil Simon), које је режирао Жан Батист Демарињи (Jean-Baptiste Demarigny). Тренутно је на другој години мастер студија Примењеног позоришта на Академији уметности Универзитета у Новом Саду. Ауторка је и водитељка драмских радионица за децу предшколског узраста и за млађе основце које је реализовала у Дечјим одељењима Библиотеке града Београда „Чика Јова Змај“ и „Невен“, као и радионица за старије основце на 12. Фестивалу првоизведених представа у Алексинцу и радионица за средњошколце на 2. Фестивалу примењеног позоришта у Новом Саду.